ساخت مشروبات الکلی

ساخت مشروبات الکلی

ساخت مشروبات الکلی

ساخت مشروبات الکلی : چندی پیش , در حالیکه در دادسرای ارشاد قدم میزدم تا نوبت رسیدگی به پرونده ای که در دست داشتم , شود به یک جوان برخوردم که او را بخاطر ساخت مشروبات الکلی دستگیر کرده بودند , هیچ چیزی نمی گفت و آرام نشسته بود تا نوبتش شود. انگار منتظر بود تا ببیند چه مجازاتی درانتظارش است. کمی نگاهش کردم و به سمتش رفتم , مضطرب بود . از او پرسیدم مگر نمیدانستی اگر بگیرنت چه مجازاتی داری؟؟؟ آرام گفت : هر مجازاتی می خواهند برایم ببرند , من مشکلی ندارم اما فقط سوپیشینه برایم نشود. من قرار است به زودی در اداره ای استخدام شوم ,اگر سوء پیشینه داشته باشم رد می شوم.

بسیارند افرادی که ندانسته دست به این کار می زنند و شاید همان ابتدای کار پشیمان شوند , اما نتوانند کارشان را نیمه کاره رها کنند.

شما مجازات ساخت مشروبات الکلی را می دانید؟ قابل تعلیق یا تخفیف است؟ سوپیشینه برای فرد می شود یا خیر؟

مجازات ساخت مشروبات الکلی در قانون مجازات اسلامی

ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی در این باره اینگونه بیان می کند که : هر فردی که مشروبات الکلی بسازد , بخرد , بفروشد و یا در معرض فروش قرار دهد , حمل یا نگهداری کند یا در اختیار فرد دیگری قرار بدهد به ۶ ماه تا ۱ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی به میزان ۵ برابر ارزش عرفی یا تجاری کالای یاد شده محکوم خواهد شد.

مشروبات دست ساز و ساخت آن

این نوع مشروبات در همه جای دنیا , هرساله افراد زیادی را درگیر می کند و از نظر سلامت جسمانی به مشکل میخورند و حتی گاهی منجر به مرگ خواهد شد. اما عامل مرگباری که در اینگونه مشروبات است , چه چیزی می تواند باشد؟

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که عامل اصلی , عدم دقت در فرآیند تولید می باشد. چون این نوع از مشروبات به تولیدات زیرزمینی معروف هستند تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان می باشند.

افزودنی های غیر مجازی مانند دیازپام , هیستامین و متانول و غیره ریسک بالایی دارند و افزودن این موارد نیز با کاهش هزینه های ساخت ,  مورد توجه سازندگان می باشد و می تواند بی نهایت خطرناک باشد.

ساخت مشروبات الکلی

عوارض مصرف متانول و مشروبات دست ساز

از عوارض مصرف می توان به این موارد اشاره کرد :

نارسایی کلیوی

آسیب های مخرب کبدی

مشکلات شدید قلبی و گردش خون

آسیب های عصبی و مغزی

اختلالات بینایی همچون تاری دید , نابینایی موقتی یا به صورت دایمی

نکاتی در رابطه با مشروبات الکلی دست ساز

می توان از نکات مهمی که در این رابطه وجود دارد به این مورد اشاره کنیم که : نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به دلیل اینکه هیچ ارزش تجاری ندارد , جزای نقدی ندارد.

زندان در صورتیکه بیشتر از ۳ ماه باشد را نمی توان خرید , اما در صورتی که فرد سابقه ی کیفری نداشته باشد و برای بار اول است که محکوم شده است , می تواند از دادگاه تقاضای تخفیف در مجازاتش را بکند که به احتمال زیاد حبس معلق برایش می گذارند.

در مصرف و حمل مشروبات الکلی حکم برائت صادر نمی شود و فرد فقط می تواند تقاضای تخفیف کند.

توبه کردن در رابطه با خوردن شراب می تواند , تخفیف در مجازات به همراه داشته باشد. اما نکته ی مهم این است که هر توبه ای هم قابل قبول نیست.

یکی از مهمترین نکات در این رابطه این است که خوردن مشروب و حمل و نگهداری آن سبب ایجاد سوء پیشینه نخواهد شد. اگر فردی را بر این اساس دستگیر کنند و جریمه پرداخت کند هیچ گونه سوء پیشینه ای برای وی ثبت نخواهد شد.